FAQs
Com puc obtenir l'abonament gratuït per a residents ?
1) Entra al web www.transports.ad amb el certificat digital del Govern i segueix les instruccions per obtenir el número RFID associat al teu NIA (últimes 7 xifres del número identificatiu de la CASS).
ATENCIÓ: El número RFID que et permet obtenir l'abonament gratuït no serà actiu fins que hagi passat un mínim d'una hora des que s'ha rebut el correu electrònic de confirmació del Govern.
2) Desplega el menú de l'app i entra a Configuracions > Configuracions del bitllet > Enllaç abonament permanent.
3) Introdueix el teu NIA i el número RFID que hauràs obtingut del Govern.
Una vegada validada la vinculació, trobaràs el teu abonament permanent a Els meus bitllets.
Què és Mou-te ?
Mou-te és un servei de mobilitat sostenible a Andorra. Es tracta d’una Plataforma de Transport Intermodal, és a dir que proposa diverses opcions de transport per anar d’un punt A fins a un punt B. És una aplicació viva i que s’anirà ampliant en futures actualitzacions. Inclou o inclourà progressivament el servei de Busos Nacional, el servei de bicicletes compartides Cicland, el servei de recàrrega de vehicles elèctrics a la via pública i els aparcaments amb barrera i en zona blava dels Comuns adscrits al projecte. Podràs utilitzar i combinar tots aquests serveis i pagar-los directament en línia amb el teu telèfon.
Com funciona l’aplicació Mou-te?
Selecciona el teu punt de partida (A) i el teu punt d’arribada (B) entrant les adreces on vols accedir o simplement clicant a sobre del mapa d’Andorra en els llocs precisos. Mou-te calcularà totes les opcions possibles i et proposarà les que millor responen als teus criteris. Pots canviar l’hora de sortida i fins i tot fixar l’hora d’arribada volguda i que l’app calculi la teva hora de sortida si vols arribar amb temps. Escull el viatge que et sembli més adient i veuràs el detall d’aquest com per exemple les parades de bus on has de pujar, baixar o fer transbordament i els costos associats al viatge en qüestió.
Si autoritzes Mou-te a geolocalitzar-te, podràs utilitzar la teva posició actual com a punt de partida. Mou-te també proporciona informació en temps real com ara els retards dels Busos, la capacitat dels aparcaments, la disponibilitat dels carregadors de vehicles elèctrics, la ubicació i disponibilitat de les estacions de Cicland, etc...
Què he de fer per crear el meu compte Mou-te i per a què serveix?
Identificar-te amb el teu compte de Mou-te et permet sobretot utilitzar l'abonament de transport gratuït per a residents d'Andorra o fer compres dins de l'app.
Per crear un compte ho pots fer des del menú general "Configuracions"> "Configuracions de bitllets"> "Iniciar sessió"> "Registrar-se gratuïtament".
És important que validis el correu electrònic que rebis a l’adreça vinculada al compte (verifica que el correu no estigui classificat com a “spam”). Si no ho fas, el compte es bloquejarà automàticament.
Mou-te envia les meves dades de localització a algun servidor?
No. En cas de tenir activades les dades de geolocalització, Mou-te et podrà guiar molt millor durant el teu viatge. No obstant aquestes dades s’utilitzen localment dins de l’app i el teu dispositiu, no s’envia el detall dels moviments al servidor. Tan sols es guarden en la memòria del dispositiu el registre històric de recerca per a facilitar-ne la introducció en futurs viatges.
Mou-te guarda les dades de la meva targeta de pagament?
No. Les dades de la targeta no s’emmagatzemen dins de l'app, les guarda el proveïdor de serveis de pagament (PSP) que proveeix als bancs d’Andorra. El PSP guarda les dades encriptades, si ho desitges, per a no haver d’entrar-les a cada pagament que efectuïs (pagament en un clic) però no estan ni al teu mòbil ni al servidor de Mou-te.
Què he de fer per poder comprar tiquets de bus?
En primer lloc, has de crear un compte de Mou-te, seguint les indicacions de l’apartat anterior.Una vegada hagis creat el compte, hi hauràs de vincular un mètode de pagament. Per fer-ho, ves al menú general "Configuracions"> "Configuracions de bitllets"> "Mètode de pagament" i escull el tipus de targeta de crèdit a vincular (VISA o Mastercard, habitualment).Arribaràs a un Terminal de venda virtual on hauràs d'introduir les dades de la targeta per un pagament de 0 euros. Aquestes dades es conservaran de forma segura en la plataforma de pagament del banc, perquè no les hagis d'introduir cada vegada per fer compres amb el teu usuari Mou-te.
He comprat un tiquet de bus, però no el veig. Què ha passat?
Una vegada informat un mètode de pagament vinculat al teu usuari de Mou-te, podràs fer compres. A causa dels diferents mètodes de seguretat implementats per cada banc, és possible que s'obri el Terminal de venda virtual per informar un segon codi (fix o dinàmic enviat per SMS al teu telèfon).
Per finalitzar el pagament correctament i descarregar efectivament el bitllet, és important acabar tot el procés del Terminal de Venda, fins a clicar el botó "Continuar". Si no t'apareix el bitllet comprat, potser que el procés de venda no s’hagi finalitzat correctament.
Com puc comprar "crèdits" de bus?
Els "crèdits" serveixen per comprar posteriorment "bitllets simples" de l’autobús nacional. Per comprar "crèdits" has d’anar a la secció "Bitllets" > Comprar bitllets > Recàrrega de crèdits i seleccionar el nombre de crèdits que vulguis (10, 20, 30 o 40). Una vegada hagis finalitzat la compra, pots consultar el saldo de "crèdits" disponibles a "Bitllets" > "Crèdits".
És important tenir en compte que els “crèdits” només es poden utilitzar per adquirir “bitllets simples” de zona 1, 2, 3 o 4 de l’autobús nacional. No serveixen ni per comprar abonaments ni per a cap altre servei.
Com puc fer ús dels "crèdits" de bus?
Els crèdits s’han de bescanviar per bitllets senzills. Es pot fer directament des de "Bitllets" > "Comprar Bitllets" ; o des de la proposta al fer una recerca de ruta.
Després d'indicar el tipus de bitllet i "continuar al cistell de la compra", has de seleccionar el mètode de pagament (on per defecte hi ha la targeta de crèdit) i triar “Crèdits” (hi veuràs el nombre de crèdits disponibles que tinguis). Una vegada validada la compra, rebràs el bitllet del bus nacional, i el saldo de crèdits s’actualitzarà.
Quina diferència hi ha entre Mou-te i d’altres serveis com Google Maps?
A diferència d’altres serveis gratuïts d’Internet, l’objectiu de Mou-te és permetre trobar el millor trajecte tenint en compte els diferents mitjans de transport, incloent-hi els autobusos de les línies nacionals i algunes comunals, i canviant entre ells durant el viatge. Es disposa de la informació de les bicicletes elèctriques, la seva disponibilitat en cada una de les estacions, la informació de la xarxa de carregadors de vehicles elèctrics, i la d’alguns aparcaments. D’aquí el concepte d’“intermodal”, ja que Mou-te proposa les millors combinacions de mitjans de transport públic, per poder moure’s per Andorra. A més a més, també a diferència d’altres eines d’Internet, Mou-te permet utilitzar els abonaments, com l'abonament gratuït d'autobús nacional per a residents, i fer compres des de la mateixa app, per exemple per comprar el bitllet de bus.
Que vol dir el “+/- numero“ darrere l’arribada del meu bus a la parada?
Inicialment, al calcular un viatge, es fan servir els horaris teòrics de les diferents línies dels autobusos nacionals. Ara bé, una vegada el bus està realment en trajecte, la plataforma actualitza l’hora d’arribada a cada parada en funció del seu desplaçament real.
Per tant un “-“ indica els minuts que el bus està en avança respecte al seu horari teòric; i un “+” indica un retard.
Com consultar i actualitzar el temps real de les dades d'arribada a la parada del bus amb Mou-te?
L'aplicació s'actualitza cada 30 segons de manera automàtica. Els horaris que no tenen cap indicador al costat, ni més ni menys ni un zero, l'aplicació no està rebent la informació del vehicle.
Per què no trobo una adreça o una botiga a l’app Mou-te?
Tant la llista de carrers com la ubicació de les botigues d’Andorra de la nostra app utilitzen dades lliures de drets (Open Street Maps). Anirem incrementant la quantitat i qualitat d’aquestes dades amb el temps.
Anirem informant de les novetats!
L’equip de FEDA Solucions